ירושלים: האם התלמידים החרדיים יזרקו לרחוב?

    ארי וידר | צילום: אילוסטרציה No Comments on ירושלים: האם התלמידים החרדיים יזרקו לרחוב?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    200 תלמידים חרדים ימצאו עצמם בחודש הבא ללא מקום לימודים. כך מזהירים הורים לילדים המתחנכים בתלמוד תורה יראת ה' בשכונת הקטמונים בירושלים.

    תלמוד התורה יראת ה' פועל בתוך מתחם בית הספר הממלכתי דתי גוננים. בשנה האחרונה נוצרו חיכוכים בין הנהלות בית הספר ותלמוד התורה, כאשר בבית הספר גוננים טוענים כי בשל פעילות תלמוד התורה במתחם, ישנה בבית הספר מצוקת מקום.

    התנכלות בירושלים • בי"ס חרדי יפונה לטובת ממ"ד

    עיריית ירושלים צוהלת: ניצחנו את החרדים בבית המשפט

    באחרונה התערב בית המשפט בנעשה, ועתה הודיעה עיריית ירושלים להנהלת תלמוד התורה הפועל במסגרת החינוך העצמאי כי עליו לפנות את המתחם בסוף החודש הנוכחי.

    לטענת הורים לילדים המתחנכים בתלמוד התורה, עיריית ירושלים לא הציגה כל פתרון אחר, ועתה ייזרקו, לדבריהם, 200 תלמידים חרדים לרחוב.

    "בשנים האחרונות פעל תלמוד התורה להשיג רישיון, ואין כל הצדקה לזרוק אותנו לרחוב בלי שנותנים לנו פתרון אחר בעיר" אומר אחד ההורים לאתר 'קול חי'.

    "העירייה מחויבת למצוא לנו מבנה חילופי" אומר לנו אחד ההורים.

    "אי אפשר יותר לשתוק", אומרת גב' מיכל נוריאל חברה פעילה בוועד ההורים. "ביום רביעי הקרוב, ל' בסיון, 17 ביוני 2015 נערוך הפגנת מחאה בכיכר ספרא לדרוש את המגיע לנו בדין כתושבי ירושלים המשלמים מיסים. הורי התלמידים רובם ככולם אנשים עובדים, העמלים לפרנסתם, שרתו בצבא, משלמי מיסים, כולל תשלומי ארנונה. כולנו נעזוב את כל עיסוקינו לטובת מאבק בלתי מתפשר לקבלת מבנה ראוי ומתאים לילדינו היקרים.

    "עלי להדגיש כי כולנו שבעי רצון מהמוסד והצוות החינוכי אשר למרות הקושי הגדול, מבחינת המבנה ותנאיו הלקויים ביותר, מצליח להוציא אל הפועל את הפוטנציאל הגלום בכל ילד וילד. ובכל זאת הגיעו מים עד נפש, אי אפשר לשלוח ילד לבית הספר בו מרחב המחיה לילד מצטמצם עד כדי "בלטה לילד".

    תגובת עיריית ירושלים
    מזה שנים ארוכות הנתבעים עושים דין לעצמם במתחם, ופועלים בחוסר אחריות, ללא כל שיתוף פעולה עם גורמי הפיקוח השונים, ותוך התעלמות מדרישות העירייה, תוך פגיעה מתמשכת בתלמידי בי"ס גוננים.

    פסק הדין של בית משפט העליון מקבל את עמדת העירייה, וקובע כי אין לנתבעים כל זכויות במבנה שבבעלות העירייה, וכי רשות השימוש הזמנית שניתנה להם, לפני עשרות שנים, נסתיימה עם הגשת התביעה על ידי העירייה.

    כמו כן, קובע בית המשפט כי פעילותם של הנתבעים מזה שלוש שנים רצופות בניגוד לדין, ללא רישיון כנדרש בחוק ותחת צווי סגירה מטעם מנכ"לית משרד החינוך, גם היא מהווה עילה לפינויים מהמתחם.

    לבסוף, מאמץ פסק הדין לחלוטין את טענות העירייה, לפיהן בית הספר 'דרכי נועם-בני עמי' הוא למעשה "אסופה של מסגרות לימודיות בלתי קשורות" ש"אין כל טעם בשימורה

    במתחם", במיוחד כאשר ישנם פתרונות חלופיים לתלמידיו, ובוודאי נוכח מצוקת הכיתות הקשה והמתגברת בבית הספר 'ממ"ד גוננים'. כזכור, בשנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר התלמידים בבית הספר הממלכתי-דתי גוננים הפועל במבנה עירוני.

    יודגש, כי לא מדובר במסגרת חרדית וכי המוסד אינו סווג למנח"ח (חינוך החרדי) אלא במסגרת העירונית הרגילה (מנח"י).



    0 תגובות